سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلی اتیلن -تولید لوله پلی اتیلن با دانسیته بالا -پایپ گستر

لوله پلی اتیلن:

لوله‌ پلی‌اتیلن که به اختصار  PE گفته می شود، نوعی لوله است که از پلیمریزاسیون اتیلن به ‌روش اکستروژن تولید و در انواع تکجداره، دوجداره، آبیاری، لوله PEX و لوله PE-RT تولید و توزیع می شود. پلی ‌اتیلن‌ ها به چند دسته تقسیم می ‌شوند که معیار این تقسیم‌ بندی دانسیته و یا چگالی پلی‌اتیلن در زمان تولید است.

·        پلی‌اتیلن با چگالی پایین LDPE

این نوع پلی ‌اتیلن تعداد شاخه‌ های فرعی (جانبی) بلند و بیشتر از حد معمول است. در این نوع پلی ‌اتیلن فاصله‌ زنجیره‌ های ملکولی از ی کدیگر زیاد است. همین فاصله‌ زیاد باعث می ‌شود تا چگالی پایین بیاید.

·        پلی‌اتیلن با چگالی کم خطی LLDPE

در فرآیند تولید پلی ‌اتیلن زمانی که کومونومر بوتن نرمال به اتیلن اضافه شود، محصول دارای شاخه‌ های جانبی بیشتر اما با طول برابر خواهد بود. این شاخه ‌ها اگر چه بلند است اما در طول زنجیر پلیمر تعداد کمی وجود دارد. به ‌دلیل خطی بودن زنجیره‌ پلیمر به این نوع پلی ‌اتیلن‌، پلی‌ اتیلن خطی گفته می‌ شود.

·        پلی‌اتیلن با چگالی متوسط MDPE

این نوع پلی ‌اتیلن از نظر مقاومت راندمان بهتری نسبت به مقاومت HDPE و ضربه‌ پذیری بالایی دارد. این پلی ‌اتیلن برای بسته ‌بندی (درب بطری‌ ها) استفاده می ‌شود.

·        پلی‌اتیلن با چگالی بالا HDPE

در مقایسه با دیگر پلی ‌اتیلن‌ ها این نوع محصول ساختار زنجیره‌ پلیمری‌، تبلور بالا تری دارد. از همین ‌رو ساختار فشرده‌ تری داشته و چگالی بالا تری دارد که برای همین به آن پلی ‌اتیلن سنگین گفته می ‌شود. این نوع پلی ‌اتیلن تعداد شاخه‌ جانبی کمتری نسبت به دیگر پلی ‌اتیلن‌ ها دارد.

لوله‌ پلی‌ اتیلن با دانسیته بالا  (HDPE):

چگالی این نوع لوله پلی‌اتیلن 0.941 گرم بر سانتی‌ متر مکعب یا بیشتر است. به دلیل درجه پایین انشعاب، HDPE دارای نیرو های بین ملکولی قدرتمند و قدرت کششی بالا است. انشعاب لوله با استفاده از انواع کاتالیست و نیز کنترل شرایط کاهش می ‌یابد. ویژگی‌های  HDPE، که رنگ طبیعی آن سفید است، عبارتند از:

·        اصطکاک اندک

·        مقاومت شیمیایی عالی

·        عایق گرما و الکتریسیته

·        مقاومت در برابر خوردگی

·        مقاومت بالا در برابر پارگی و فشار

·        انعطاف ‌پذیری بیشتر نسبت به LDPE

·        مقاومت خوب در برابر شرایط آب و هوایی

·        مقاومت بالا در برابر ترک‌ خوردگی ناشی از تنش

این ویژگی‌ ها سبب شده که این نوع لوله برای سیستم‌ های انتقال آب و سیستم‌ های تحت ‌فشار بسیار مناسب باشند. سختی و قدرت HPDE از LDPE بیشتر است و به همین دلیل بهتر می‌ تواند در برابر فشار آب مقاومت کند. لوله پلی‌اتیلن HPDE بهترین انتخاب برای سیستم‌ های آبیاری است.

کاربرد های مهم لوله پلی اتیلن:

لوله های پلی اتیلن موارد کاربردی فراوانی برای ما انسان ها در سراسر جهان دارند. به عنوان مثال صنعت لوله کشی در مواردی مثل: انتقال آب با مسافت های طولانی، انتقال مواد شیمیایی، سیالات گرم کننده و خنک کننده، دوغاب ها، انواع گازها و ... از این لوله ها استفاده و بهره برداری می شود. در ادامه برخی از کاربرد های این لوله ها را مشاهده می کنید:

·        در شبکه های گازرسانی استفاده می شود.

·        در شبکه ها و سیستم های زهکشی استفاده می شود.

·        در شبکه های فاضلاب شهری و روستایی استفاده می شود.

·        در شبکه های آب رسانی شهری و روستایی استفاده می شود.

·        در سیستم های انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی استفاده می شود.

·        در سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی) استفاده می شود.

·        به عنوان پوشش کابل های مخابراتی، کابل برق و فیبر نوری استفاده می شود.

سال هاست مزایای لوله‌ های پلاستیکی، به خصوص لوله پلی اتیلن باعث شده است که این نوع لوله تا حد زیادی جایگزین لوله ‌های فلزی و فولادی شود. عمر بالا، انعطاف‌پذیری، هزینه اندک، مقاومت در برابر خوردگی و فرسودگی و بسیاری ویژگی‌ های دیگر باعث شده‌ اند که لوله های پلی اتیلن انتخاب اول برای استفاده در هر سیستم لوله‌کشی باشند.

طول عمر لوله پلی اتیلن چند سال است؟

طول عمر یک لوله پلی اتیلن به وسیله مشخصات فیزیکی و شیمیایی محل قرار گیری آن که شامل آب، فاضلاب، گاز و خاک است، دقیق تعیین می‌شود و با توجه به دوام لوله در این شرایط می ‌توان هزینه و قیمت واقعی آن ‌را محاسبه کرد. حال به طور کلی برخی از مهندسین باور دارند این نوع لوله بیش از 50 سال عمر نخواهد کرد. اما آخرین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که لوله پلی اتیلن احتمالا عمری نزدیک به 100 سال دارد.

خط تولید لوله پلی اتیلن پایپ گستر:

خط تولید شرکت پایپ گستر از پیشرفته ترین و جدید ترین تجهیزات و دستگاه‌ های تولید لوله های پلی اتیلن در دنیا می ‌باشد. این دستگاه ‌ها تماما ساخت کشور آلمان می ‌باشند.

قیمت لوله پلی اتیلن:

قیمت لوله پلی اتیلن بستگی به چند مورد اصلی در اعلام قیمت دارد. برای محاسبه قیمت هر متر لوله پلی اتیلن باید به مواردی همچون، نوع مواد اولیه، گرید لوله، میزان مقاومت آن در برابر فشار، اتمسفر لوله پلی اتیلن مورد نظر، سایز لوله و متراژ سفارش توجه می ‌کنند.

کارشناسان فروش لوله پلی اتیلن پایپ گستر همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. جهت راهنمایی و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلی اتیلن و استعلام قیمت لوله پلی اتیلن به سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

 

تولید کننده لوله پلی اتیلن